Friday, August 28, 2009

:: khat @ hurt ::

Mo0d : chesss



Gare2 tak lulus kokurikulum semester lepas, aku kene repeat lagi sem ni..memang tak best sebab orang lain semester 5 dah relax piker assignment jep..yang aku ni dok terkangkang2 gi kelas khat setiap jumaat malam..padahal ape je yang aku skip sem lepas?? Tak paham aku tak paham..hanye Tuhan yang tau..

Sudahla kene datang tiap minggu, kene buat latihan dalam buku pulak tu dan paling malas sekali kene buat kain rentang (banner) untuk final project..walaubagaimanapun, attendance mengatasi segalenye..bak kate ustaz aku tu la..

So, minggu after minggu kami (group aku) pun tabah la datang kelas, buat latihan dalam buku, then tibe mase untuk buat kain rentang..cukup lah dengan repeat semester ni, aku tak nak extend sem sebab khat..sangat menyusahkan, aku dan juge keluargaku..huhu..

Okeh macam ni, aku dan lagi 2 orang member suda ready nak buat kain rentang tu..of course la kene beli kain, cat, berus, dan sebagainye..balik la umah jugak minggu lepas, gi beli kain yang paling murah sebab buat kain rentang je pun, bukan buat kain kapan..adik aku yang lelaki tu tolong lukis khat sebab die memang calligraphy expert kat sekolah die.. (tumpang bangge)

Group aku gather kat ostel buat same2..dalam mase tak sampai 48 jam, kami pun mewarne banner kami tu..sehari sebelum start buat, kami da beli 3 warne cat kat kedai depan kolej tu..puas cari yang murah, tak do jugak last beli la tin cat 1 liter, RM 15..adoiyai kopak weh kopak..bli 3 warne merah, kuning, ngan biru sebab warne2 tu boleh campur jadi ijau, kelabu, krim, purple dan lain2 (itu pun kalau kretip, kalau tak, harapan la)

santek kan?? hekhek~


Group lain tak buat lagi, sebab ade yang tak beli kain, takde orang nak tolong buat khat, dan sebagainye..cadangnye nak tong2 la duit beli cat, senang tak payah dorang beli lagi sebab cat yang kami beli pun memang tak luak..

Alih2 dalam minggu tu jugak terjumpe budak yang same klas khat, tanye la either presentation tu jadi ke tak..pastu die cakap, khat da abis, kain rentang tu tak jadi, ustaz GURAU je (mungkin ini care orang yang baik2 menipu, sangat licik) tapi hello, aku tak suke dibodohkan2 okeh even korang hafal 1 quran sekali pun..patutla time kol tu senyap je bile "cakap kitorang da siap banner ustaz..macam mane ni?"

WTF ustaz oii..?? Dulu cakap lain, la ni lain pulak?? Ko tau tak cat tu kami beli RM45 (15 hengget sorang??) sangat rugi tau x?? boleh beli makan bukak pose selame beberape hari okayy..aku yang bersusah payah gi mines bli kain tu sambil terkejar2 antare nak bukak pose ngan family/ berbuke sorang kat mines tu..after all we not that b**ch to be cheated!

Sangat sampai hati ko kan?? Kami memang bengang + kechiwa gile sebab effort kami diperbodohkan oleh ustaz sendiri..ape2 pun kami tetap hanta kain rentang tu (hambik la ko) simpan buat langsir raye..kalau kami tak diloloskan jugak tak tau la aku nak cakap ape..

Huh..stress out..baik praktis drama English..the moral of the story is, ustaz a.k.a orang yang baik2 pun boleh menipu dengan sedahsyat2 nye kalau die nak..very unsangkeable~


0 orang cakap2 pasal ni: