Monday, August 10, 2009

:: hari yang meletihkan ::

Mo0d : lalok


Pagi tadi telah selamat berlangsung Program Dialog Ilmu kami yang digembar-gemburkan sekian lame..kami hanye sempat melelapkan mate selame lebih kurang 4 hingga 5 jam sahaja sebelum event berlangsung okayy..pagi2 yang tak berapa nak indah around 5 setengah (time yang paling sesuai untuk orang2 bersahur yep) kami telah memandikan diri masing2, then solat subuh pastu gi ke PKK (pusat konvensyen KUIS) dalam lalok2 kami menunggu izzati dan keretanye untuk menuntun kami yang tak larat untuk berlari-lari anak ke PKK..fuh~ nak tau beb, seb baik tak kene tinggal bak kate izzati “kalau lambat tinggal okay” (haha..kami lagi awl seyh)

Sayugia, (aku tau ke ape kegunaan word tu?) semua maskot2 berkaler gold buat2 sibuk menyiapkan tugasan masing2, seperti biro protokol dengan walkie-talkie mereka, biro makanan dengan pinggan mangkuk, biro seranta soson kerusi, biro cenderahati sibuk sorok goodies bag (haha) biro publisiti saye tatau, dan biro teknikal especially bersedia untuk masuk dalam peti ais PKK (bilik teknikal yang sangat sejuk) masing-masing sangat nervous ohh..takut buat silap, nanti kene marah ngan en. Rie..adoi..da la die tak suke saye plak tu..(ni semue gare2 assignment 1st saye tak cukup lagi 1 rujukan jep) haih~ payah3..

Lebih kurang jam 8 pagi waktu Malaysia, para pelajar sudah mulai memenuhkan PKK..agak memberangsangkan jugaklah sebab di musim2 H1N1 melanda ni, ramai jugak orang yang datang walaupun semua student tersebut terdiri daripada budak2 KUIS aje..thanks okayy..unibersiti2 lain tak dapat datang sebab kampus da totop..hampir kesemua kerusi yang diatur untuk hadirin yang berjumlah 1200 orang ini dipenuhi orang..huhu..sangat suke sangat suke..semuanye berjalan dengan lancar..

Walaubagaimanapun, ade 1 jep kelemahan sepanjang program ini iaitu P.A system..adoi..cam mane nak buat, orang yang sepatutnye datang menguruskan mixer yang kami sewa tu takdo plak..ape cer?? Lepastu nak mintak kitorang tambah lagi 3 ratus..hello korang bagi p.a system yang kiok2, nak kikis duit kami (actually sponsor) lebih2 plak..sudahlah biro teknikal dipersalahkan sebab mikrofon problem..haiyo0..

Okeh2, program suda abesh..jadi jom kite meluru ke toilet (sudah beku duduk dalam technician box itu) dalam perjalanan menuju ke destinasi, terserempak plak ngan Ashwad..sekali beliau tegur saye daa..


Ash : Hello..
Aku : Owh..hi..


Wee~ sangat seronok..tu jep actually..saye yang melayang lebih2..orait..tak nak bebel lagi..kami gi makan2 lauk pauk yang banyak, kemudian sesi bergambar dengan Ashwad..malas nak join (well, sapo la den nak join dorang amik gambar ngan Ash tu..hoho) Pastu, beliau pun blah..tinggal lah kami berkemas-kemasan ape yang patut..ngantoknye lah nak tunggu post mortem..


Secara ringkasnye, post mortem takde sape pun yang kene marah a.k.a. maki..heheh..semuanye dikomen sebagai okay oleh en. Rie..tenkiuss..pastu balik ostel tido la sampai tak ingat dunie..zzzzzzz..

0 orang cakap2 pasal ni: