Saturday, November 20, 2010

setiaku korbankan

Mo0d : jom nyanyi lagu Pojiah Latip.

(takbir raya) ....

ehem2. sedap jugak suara ai ni bertakbir. nak dengar?? eh, tak payah laa..lagi sedap kalau tak didengar. hahah. almaklumlah, sejak dilabel 'nenek pipit' oleh member2 ni segan2 kucing plak nak berlagu2 ni..ada kawan cakap suara ai bila nyanyi mesti halus. mesti lah halus dek non, tu tak tengok lagi camne ai karok ngan adek2 ai. tak perlu mic yang ketiga kot. hahaha..motif sangat dorang nak gelar pipit2 ni kann. eh cam lucah je. ok2 sudah.

urm..ade lagi sebenarnya, heheh..nama dorang ada yang nenek unta, nenek mikrofon/zirafah, nenek putih/nenek panda, nenek gebu dan berbagai2 nenek lagi. (ape aku merepek ni weh...kelab nenek2 sedunia ke apa nih) pesanan khas kepada nenek2 sekalian, jangan lupa pakai gam Polident time nak gi exam nanti ye. kang gigi pelesu tertanggal plak atas meja exam tuh.

selesai mengharungi paper yang amat menggerunkan tujuh keturunanku, makanya pulang ke rumah untuk beraya sambil berhaji (tawaf rumah) dengan mengorbankan waktu2 belajar yang sangat men'stress'kan diri di USM ini. masih berbaki 2 paper je lagi sebelum nak cuti. cuti yang tak berapa nak enjoy la dengan keadaan hati yang tak tenteram memikirkan markah bawaan atau dalam bahasa penjajahnya carry mark yang macam haram jadah.

berbalik kepada cerita raya korban, ouh saya makan sangat banyak daging lembu dan kambing unta korban. walau bagaimanapun, tak banyak pengorbanan berfaedah yang saya lakukan di rumah. lebih banyak mengobankan masa menonton tv, berkarok berjam2, makan dan tido. buku/nota?? sumpah tak baca. malaslah, give up sebab takde semangat nak exam.

itu pengorbanan sepanjang hari isnin petang sampai jumaat malam. pagi sabtu berkorban untuk balik ke penang semula. tapi kali ini advance, tiket bas jam 1o.30 pagi. dengan hasrat kunun nak spare time tu study. ok, tunggu dan lihat saja. minggu2 terakhir berada di USM adalah sangat undefined. wa tatau mau sedey ka atau nangis ka atau gumbira ka. tiba2 cam malas nak berjimba lepas final paper research on Wednesday nanti. nak balik awal. seawal ashaari.

saya bakal mengorbankan cuti semester saya dengan bekerja macam biasa. itu ahmoi suda bo0king maa..hepp..ingat wa buat itu kerja kaa?? hahaha. tungguuu..macam tak biasa, tiap2 kali cuti sem, situ je lah muka aku..dankini, beg2/kotak2/buku2 untuk disimpan di dalam stor hostel dah siap dipacking, dan baju2 untuk dibawa pulang pun dah siap dipacking. betapa obvious dan eksaited nak habiskan sem ini. chill2. lagi 4 hari sajaaaa...kamon lah. dah2 gi tido. buang jaoh2 stress tu. esok plak sambung stress lagi.

0 orang cakap2 pasal ni: